27 Temmuz 2016 Çarşamba

Üzüm Kompostosu


İster yaz olsun ister kış meyvelerle yapılan şerbetler, komposto ve hoşafları çok severiz. Özellikle makarna ve bulgur pilavının yanında bayılırım. Başka kültürlerde de bu lezzetler varmı bilmiyorum ama bana hep Anadolumu hatırlatır. Kanaati, bereketi simgeler. 

Kışın genelde kuru meyvelerle hoşaf yapsamda yazın tazecik üzümleri görünce misket gibi ne tatlı komposto olur bunlardan dedim ve yaptım.

Malzemeler:
  • 1 çorba kasesi dolusu üzüm taneleri
  • 1 çay fincanı şeker
  • 2 lt kadar su
  • 1 çorba kaşığı bal
  • 1 adet çubuk tarçın
Yapılışı:

Üzümler sap ve çöplerinden ayıklayıp yıkanır.

Diğer tarafta bir tencereye 2 lt ye yakın su, 1 çay fincanı şeker ve çubuk tarçın ilave edilerek kaynamaya bırakılır. Şerbetimiz kaynayınca üzümler eklenerek yumuşayana dek pişirilir. 

Daha sonra ocaktan alınarak tadına bakılır ve bir çorba kaşığı bal ilave edilerek karıştırılır ve soğumaya bırakılır. 

Ben genelde şerbet ve kompostolara bir kaşık bal ilave ediyorum. Böyle aroması daha hoş oluyor hem de sağlıklı olduğunu düşünüyorum. Size de tavsiye ederim. 
Afiyet Olsun.



2 yorum:

  1. Bu muhtesem blogunuza biraz once tesadufen rastladim ...
    Su anda burda (toronto/ Kanada) gece saat 3:30.

    Komposto/ hosaf tarifenizdeki resimli guzel anlatiminiz bana Adiyaman'daki Nemrut Dagi'nin eteginde dogup buyudugum guzel köyümü hatirlatti ....

    Rahmetlik validem (tipki bolgemizdeki herkes gibi) hosaf/ kompustu'yu pekmezle yapardi .... Asla seker kullanmazdi. Ve bu arada birazda nar ek$isi katardi.
    Meyvelerdende kuru kayisi ve kuru uzum ikilisini sanki dini bir farzmis gibi mutlaka kullanirdi ve o sozkonusu mecburi ikili kuru meyveye dilerse seftali, armut, kuru erik vs eklerdi ....
    Bizim orda halen hosaf/kompost denince --eger kuru uzum ile kuru kaysi tarifeye dahil degilse -- "hosaf/komposto" saymazlar :)

    Ha keza pekmezde ayni sekilde zorunludur. Ama belirtmis oldugum zorunluklara nar eksi dahil degildir. Ve bu demektirki nar eksisi yerine, sumak eksiside kullanilabilir (ki sumak ek$iside basli ba$ina ayreten bir lezzettir) Fakat sumakta yoksa, o halde limonda kullanilabiliyor.

    Neyse, tekrar cok tesekkurler bizlere birbirinden boylesine guzel Anadolumuzun harika lezzet tarifelerini sundugunuz icin, ve bu arada dilerim validemin yapmis oldugu turde bir hosaf/komposto yapmayi denersiniz ve hepimizle bu forumda izlenim ve sonucunu paylasirsiniz.

    Bu uzak gurbet diyarindan simdi bu forumu gozleyen tum arkadaslara en derin hurmetler ve sevgiler ..!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bloguma uzun zamandır girmiyordum, şimdi bakıp da sizin yorumunuzu okuyunca ne kadar duygulandım bilemezsiniz, hatıralarınızı paylaştığımız için çok teşekkür ederim, beğenmenize çok sevindim.

      Sil

Beni Begeniyür Müsünüz ??? :))