9 Haziran 2015 Salı

Milföy Pastası


Küçükken mahallemizdeki pastaneden alırdık bu pastadan ... tadına doyamazdım.... Yılllar geçmişti yemeyeli...blogumu ilk açtığım günlerde aklıma düşmüştü... kıyır kıyırdı sanki milföy gibi dedim ve denedim... tam da çocukluğumdaki lezzeti yakalamıştım...
Aklıma geldikçe de sık sık yaparım ... ama nedense fotoğraflıyamamıştım bir türlü ...çünkü hep tatlı krizlerime denk gelmişti ve yapar yapmaz indirmiştim mideye :)))
Geçenlerde annem ''çaya geliyorum'' diyince hadi o pastamdan yapıyım da anne kız yiyelim dedim. Annem geldiğinde pastam hazırdı ama bu kez kafaya koymuştum fotoğrafını çekip sizinle de paylaşmalıydım :)))

Malzemeler:
  • 6 - 7 adet milföy hamuru
  • 1 çay bardağı pudra şeker
 Kreması için :
  • 2,5 su bardağı ( yarım lt ) süt
  • 1 çay bardağı şeker
  • 1 çay bardağı un
  • 1 tatlı kaşığı mısır nişastası
  • 1 çay kaşığı vanilya
 Yapılışı:

Milföy hamuru dondurucudan çıkarılarak çözdürülür. Kare olan hamurlar ortadan ikiye kesilerek eşit dikdörtgen parçalar elde edilir ve yağlı kağıt serilmiş tepsiye dizilerek önceden ısıtılmış 200 der. fırında pembeleşene kadar pişirilir.

Pişme esnasnda hamurlarımız kabarakactır zaten biz de bunu istiyoruz. 
Bu arada süt, un, nişasta ve şeker karıştırılarak orta ateşte, koyu kıvamlı bir krema hazırlanır (koyu muhallebi kıvamında olmalı )ve ocaktan alınarak vanilyası ilave edilip arasıra karıştırmak suretiyle soğuması sağlanır ve  kaymak tutması engellenir, biraz ılıyınca buzdolabına alınarak soğutulur.

Fırından çıkardığımız milföyler soğuduktan sonra ortadak ikiye ayrılarak pastamızın katı oluşturulur. Milföyümüzüm bir tanesini süslemede kullanmak üzere elimizle ufalıyoruz.(Üzerine serpiştireceğiz )

Soğuyan kremamız ortadan ikiye ayırdığımız milföylerin arasına sıkılır,.arzu edilen meyve dilimleri ile süslenerek porsiyonluk pastalarımız hazırlanır. Üzerine pudra şekeri ve ufalanmış milföy serpilerek ve istenilen  meyvelerle süsülenir. ( Ben dondurucumdaki kalan vişneleri kullandım ama bazen çilek, muz, kivi de kullanırım, hattta meyve yoksa sade de yaparım :) )

Pastalarımız hazır, çay ya da meyve suyu eşliğinde ikram edebilirsiniz.
Afiyet Olsun.




1 yorum:

  1. Benimde en keyifle yaptığım ve yediğimiz pastadır..Afiyet olsun...

    YanıtlaSil

Beni Begeniyür Müsünüz ??? :))