6 Nisan 2015 Pazartesi

Yoğurtlu Katıklı Çorba


Küçükken baba tarafından bir akrabamız iki üç senede bir dedemleri ziyaret gelir bize de uğrardı. Her gelişinde de , yemeklere ilgimi sezmiş olacak ki :))) bana, ''sen ' katıklı çorba' yı bilir misin'' diye sorardı :)) Çocuk aklı işte.. bilmem gereken çok önemli birşeyi bilmiyormuşçasına sıkılarak 'bilmiyorum' derdim :))) Sonra o teyze '' bahhkkk, kız katıklı çorba bilinmez mi, babana söyle seni bize getirsin birgün, ben sana bi katıklı çorba yapıyım da iç' derdi. Katıklı çorbanın nasıl bir şey olduğunu öğrenmek istemenin telaşıyla sevinçle babamın gözüne bakar ''tamam... gideriz demi baba' derdim :)))) 
Nedendir bilmiyorum sonra ki her gelişinde de aynı muhabbet tekrarlanırdı :)))
Sonra babanneme sorardım 'Katıklı Çorba' ne diye.. 
Babannem ''amannn kızım, sen ne bakıyon onun tavatırına, bildiğimiz yoğurtlu çorbanın buğdaylısı, içine nohut, mercimek konuyo... O da bellemiş onu başka bişey bilmiyo'' derdi :)))))))

Neysee... seneler geçti bizim bu eskilerden kalma ''Katıklı Çorba'' çok meşhur oldu, şimdilerde ismi 'Ayran aşı' 'Yoğurtlu Buğday Çorbası'.. vb. şeklinde değişiyor...Beslenme uzmanları, doktorlar en sağlıklı yiyecekler listesinin başında saymaya başladı. İçerindeki yoğurt ve beraberindeki bakliyatlarla yaz kış vücudun alması gereken tüm besinleri barındırdığını söylüyorlar.
Tabiii bunları duyan ben yaz kış sık sık yapar oldum. Hatta pratik hale getirmek için derin dondurucudan haşlanmış nohut ve mercimeği hiç eksik etmem. Yazın soğuk olarak, kışın da sıcak sıcak kuru soğan eşliğinde yeriz afiyetle :)

Malzemeler:
  • 1 çay fincanı aşurelik buğday
  • 1çay fincanı haşlanmış nohut
  • 1 Çay fincanı haşlanmış yeşil mercimek
  • Büyük bir kase yoğurt ( yaklaşık 5 yemek kaşığı )
  • 1 adet yumurta
  • 1 çorba kaşığı un
  • su
  • tuz
  • 1 çorba kaşığı margarin veya tereyağ
Süslemek İçin:
  • 3 çorba kaşığı sıvı yağ
  • 1 çorba kaşığı kuru nane
Yapılışı:

İlk olarak buğdayımızın üzerine bir miktar sıcak su dökerek (pirinç gibi )10 - 15 dak. ıslatıyoruz. 
Diğer taraftan pişirme tenceremize yoğurdumuzu, 1 adet yumurtamızı ve 1 çorba kaşığı unumuzu ilave ederek iyice karıştırıyoruz ve ardından ayran kıvamına gelene kadar ılık suyumuzu yavaş yavaş ekleyerek karıştırıyoruz. Sonra ıslattığımız buğdayı süzerek karışımımıza ekliyor ocağa alıyoruz ve kaynayana kadar sürekli karıştırıyoruz. Kaynamaya başlayınca ocağımızı kısıyoruz ve buğdaylarımız yumuşayana kadar pişiriyoruz. 
Buğdayların pişmesine 5- 10 dak. kala daha önceden hazırladığımız haşlanmış nohutlarımızı ve yeşil mercimeğimizi ekleyerek birlikte biraz daha pişirdikten sonra ocağımızı kapatıyoruz ve damak tadımıza göre tuzumuzu ilave ediyoruz.
(Püf Noktası: Yoğurtla yapılan çorbalarımızda kesilmemesi için tuzunu ocağı kapatıktan sonra eklememiz gerekmektedir. Ayrıca benim tecrübelerimle edindiğim diğer bir ipucu da tuzumuzu ekledikten sonra 1 çorba kaşığı da margarin ya da teryeğ ilave edersek çorbamız kesinlikle kesilmiyor. )
Çorbamızı ikram ederken 3 çorba kaşığı sıvı yağda yaktığımız kuru naneyi üzerinden cosss diye gezdirerek sunuyoruz :))) Yanında da kuru soğanı ihmal etmeyin derim :))

 Afiyet Olsun

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Beni Begeniyür Müsünüz ??? :))