24 Nisan 2015 Cuma

Yoğurtlu Erişte Salatası


Açken ben ben değilim :)
Öyle bir gözüm döner ki anında birşeyler atıştırmazsam, elim ayağaım titrer belli bir süre sonra da iptal olurum zaten :) işitme, duyma...vb. bütün duyularımı yitiririm :))) O nedenle kısa sürede hazırlanan pratik atıştırmalıklar tam bana göre, üstelik bu tür salataları  biraz fazla yapıp bir iki gün dolapta muhafaza edip acıkınca atıştırabilirsiniz.. benim gibi :))
Ben erişteyi genelde çorbada kullanırım, bazen de makarna şeklinde yaparım. İşte tam öyle yapacaktım ki o sırada görümcem aradı... erişte yapıyorum dedim :) ben onun yoğurtlusunu yapıyorum çok güzel oluyo dedi... tarif aldım, o şekilde yaptım ve sizinle paylaşıyorum :)

Malzemeler:
  • 1 kase erişte
  • 1 kase yoğurt
  • 2 diş sarımsak ( isteğe bağlı )
  • 1 çay bardağı haşlanmış mercimek
Üzeri için :
  • 1 adet kuru soğan
  • Sıvıyağ
  • Pul biber , Kuru nane
Yapılışı:

Erişte tuzlu suda makarna gibi yumuşayıncaya kadar haşlanır ve süzülür.

Bir kasede yoğurt , haşlayıp süzdüğümüz erişte ve haşlanmış yeşil mercimek, tuz ve arzuya göre ezilmiş sarımsak ilavesiyle karıştırılarak salatamız hazırlanır.

Diğer taraftan kuru soğan minik doğranır , sıvıyağda karamelize olana dek sotelenir ocaktan alırken kuru nane ve pul biber ilave edilerek karıştırılır ve yoğurtlu eriştemizin üzerine gezdirilerek servise sunulur.

Bu salata sade olarak da tüketilir ancak üzerindeki kavrulmuş soğan ve kuru nane karışımı lezzetine lezzet katıyor. Ayrıca yoğurt ve mercimek salatamızın besin değerini artırıyor, Ben bu tür salatalarda kullanmak ya da çorbalara ilave etmek için yeşil mercimeği haşlayıp süzerek poşetlerde derin dondurucuya atarım. sizlere de tavsiye ederim.

Afiyet Olsun.
 


1 yorum:

Beni Begeniyür Müsünüz ??? :))