2 Nisan 2015 Perşembe

Ev Yapımı Portakal Suyu / Portakallı Gazoz


Gazlı içecekleri hayatımızdan çıkardığımızdan beri yazın bizim evden limonata eksik olmaz. 
Doğrusu aynı familyadan gelen portakalında kışın suyunu yapmak hiç aklıma gelmemişti... Galiba kışın daha sıcak içeceklere yönelmemizden olmalı... ama geçtiğimiz günlerde tarif sitelerinde bu tarifi görünce 'doğru ya  limonata olursa onun portakalla yapılanı da olur' dedim. Ben de yaptım, çok nefisti :) 

Malzemeler:
  • 3 - 4 adet portakal
  • 5 su bardağı su
  • 1 su bardağından az şeker
  • 1 şişe Maden Suyu ( Gazoz yapmak isterseniz )
Yapılışı:

Portakalların kabukları rendelenir ve bir su bardağından az şeker ile iyice harmanlanır, ardından 5 su bardağı su ilave edilir. Diğer tarafta portakallar sıkılarak suyu şekerli karışıma ilave edilir. Şekeri tamamen eriyene kadar karıştırılır ve tel süzgeçten süzülerek cam sürahiye alınır.

Ev yapımı portakal suyumuz hazır :) yanında kurabiye ile nefis gidiyor :) Tarafımdan bizzat denenmiştir :))

Bir de bir miktar maden suyu ilavesiyle aynı va daha sağlıklı Yedigün, Fanta türünde nefisss bir Portakallı Gazoz oluyor benden söylemesi ben genelde o şekilde içiyorum :) Ya da anında tüketeceksiniz sürahideki portakal suyumuzun tamamına 1 şişe maden suyu ekleyerek evdekilere şahane bir gazoz ziyafeti çekebilirsiniz.
 Misafirlerinize de mutlaka ikram olarak hazırlayın derim.

Afiyet Olsun.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Beni Begeniyür Müsünüz ??? :))