27 Şubat 2015 Cuma

Yoğurtlu Nohut Ezmesi


Aslında buna Yoğurtlu Humus da diyebiliriz.
Ben bazen evdeki malzemelere göre tarif uydurabilirim :) İşte bu tarif de o uydurduklarımdan :)
Dondurucuya kaldırmak için haşladığım nohutların bir kısmını humus yapıyım diye işe kolulmuştum ki tahin kavonozun dibini boylamış :( Ben de neyapıyım dedim yoğurt vardı, yoğurtlu humus yaptım :)
Kesinlikle tahinliden daha hafif bir lezzet. 
Sizlere de kahvaltıda , çayın yanında ya da davet sofralarınıza ikram olarak hazırlamanızı tavsiye ederim. 
Çok pratik :)

Malzemaler:
  • 1 kase haşlanmış nohut
  • 2 çorba kaşığı süzme yoğurt
  • 2 çorba kaşığı normal yoğurt
  • 2 diş sarımsak
  • Tuz 
Yapılışı:

Haşlanmış nohut macun kıvamına gelene dek robottan geçirilir. Bir kaseye alınarak ezilmiş sarımsak, normal ve süzme yoğurt, tuz ilavesiyle karıştırılarak servis tabağına alınır. Arzuya göre iber turşusu ile süslenerek sunulur.

Ben bazen üzerine pul biberli yağ yakarım o da nefis olur... :)
Salatamız hazır... çok pratik olduğunu söylemiştim :)

Afiyet Olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Beni Begeniyür Müsünüz ??? :))