25 Şubat 2015 Çarşamba

Tavuklu Kereviz Yemeği


Kışın yenebilecek en nefis yemektir Kereviz. 
Ta ki bu seneye kadar sıcak bir yemek olarak yenebileceğini hiç düşünmemiştim.. Sanırdım ki hep Zeytinyağlı soğuk tüketilir...  oysa ki ne kadar da yanılmışım :( tavuklu sıcacık yemeğini yapıp da ekmeğimizi bana bana yiyince içimiz ısındı... o gün bugündür Kereviz bizim evde sıcak yemek olarak tüketilir, genelde de tavuklu yaparım... ekşilice... :))

Hep derim ''ockalarınızda yemek pişsin... eviniz yemek koksun'':))  ... ocakta kaynayan sadece yemek değildir... huzurdur... berekettir... :)


Malzemeler:
  • Yarım kg tavuk baget ( derisiz. kemiksiz )
  • 4 adet orta boy kereviz
  • 1 adet kuru soğan
  • 1 adet havuç
  • 2 adet kırmızı biber
  • 1/2 limon suyu
  • Zeytinyağ ( ya da tereyağ )
Yapılışı:

Tavuk etleri kuşbaşı doğranır ve suyunu salıp çekene kadar yetrli miktarda zeytinyağda sotelenir. ( Ben daima naturel sızma zeytinyağ kullanırım ama arzuya göre tereyağ d akullanılabilir ) 

Ardından yemeklik doğranmış kuru soğan ve minik küp şeklinde doğranmış havuçlar ilave edilerek soğanlar hafif pembeleşene dek kavrulur. Daha sonra kabuklarını soyup  küp küp doğradığımız kerevizler eklenerek limon suyu , tuz ve üzerini geçecek kadar sıcak su iavesiyle kısık ateşte pişmeye bırakılır.

Sebzelerimiz yumuşayınca yemeğimiz hazır demektir. 

En güzel yemek dinlenen yemektir. vaktiniz varsa yemeğinizi ocaktan alın ve bir kenarda kapağı kapalı olarak demlenmeye bırakın. 
Bir de kerevizlerinizin kararmadan sapsarı pişmesi için soyar soymaz limonlu suya bırakın, ayrıca kerevizleri tenceredeki karışıma ilave eder etmez yarım limon suyunu da beraberinde eklemeyi ihmal etmeyin.

Resimde de görüldüğü üzre yemeğimin yanında güzel bir yeşil salata var. Bizde böyle... :) 

Afiyet Olsun.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Beni Begeniyür Müsünüz ??? :))