27 Şubat 2015 Cuma

Tavuklu Bulgur Pilavı


Bana göre bulgur pilavı olan bir sofra samimidir... sıcaktır.... bereketlidir. Gösterişten uzak, doğal ve sadedir.
Ben de geçtiğimiz gün eşim ve kendim için tam da dedğim gibi bir sofra hazırladım. Başrolde tavuklu bulgur pilavımız vardı, beraberinde de olmazsa olmaz kuru soğan :) ve turşumuz :)

Belki bunun tarifini verecek ne var diye düşünenleriniz olabilir....doğruluk payı da var... ama ben yeni evlenen genç kızlarımızı, ailesinden uzakta olup hergün yemek telaşı yaşayan öğrencileri ve yemek yapmayı yeni öğrenen takipçilerimi de düşünmek zorundayım :))) 

Malzemeler:
  • 2 adet tavuk but
  • 2 su bardağı pilavlık bulgur
  • Tereyağ ( ya da zeytinyağ )
  • Tuz
 Yapılışı:

Öncelikle tavuk butlarımız yıkanarak haşlanmaya bırakılır. ( Ben bu aşamada düdüklü tencereden faydalanıyorum. Düdüklü tencerede yaklaşık 20 dak. pişirdim. )

Tavuğumuz pişince ayrı bir tencerede tereyağ eritilir. Bulgur ilave edilerek hafif kavrulur. Üzerine tavuğu haşladığımız tavuk suyundan ve normal sıcak sudan yarı yarıya olacak şekilde bulgurların üzerini 2 parmak geçecek kadar eklenerek kapağı kapalı olarak kısık ateşte pişirilir.

Pilavımız da pişince derin bir kasenin tabanına kemiklerinden ayırıp didtiğimiz tavuk etleri, üzerine de bulgur pilavı konarak hafifçe bastırılır daha sonra geniş bir servis tabağına ters çevirerek servise sunulur.

Tavuklu pilavımızın yanında soğuk bir ayran yapmayı da ihmal etmeyin.

Afiyet Olsun.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Beni Begeniyür Müsünüz ??? :))