28 Şubat 2015 Cumartesi

Köz Kırmızı Biber Ezmesi


Geçtiğimiz gün eşimle gittiğimiz Mangal evinde ikram etmişlerdi bu mezeden köfte ve tavuk ızgaranın yanında.
Tadına doyamadık ikinci tabağı istedik :)
Baktım çok seviyoruz ben yaparım bundan dedim, ertesi gün marketten kızmızı biberleri aldım, közledim pişridim. Ortaya orada yediğimizden çok daha muhteşem lezzet çıktı. 
İnşallah biberler biraz daha ucuzlasın kilo kilo alıp yapmayı düşünüyorum, bize anca yeter :))))

Malzemeler:
  • 5 adet iri kırmızı biber
  • 1 tatlı kaşığı biber salçası
  • 1 çorba kaşığı pul biber
  • 1 çorba kaşığı zeytinyağ
  • Tuz
Yapılışı:

Kızmızı biberler köz tavasında közlenir. Kabuk kısmı tamamen yanınca tavadan alınarak suyun altında kabukları soyulur, çekirdekleri ayıklanır. Daha sonra ezercesine bıçakla minik minik kesilir. 

Öte yandan biber salçası zeytinyağda 1 - 2 dak. kavrulur ardından ezilmiş köz kırmızı biberler, pul biber ve bir kahve fincanı su ilavesiyle suyunu çekene kadar pişirilir.

İlk sıcaklığı geçtikten sonra servis tabağına alınarak ceviz ile süslenerek sunulur.

Afiyet Olsun.

1 yorum:

Beni Begeniyür Müsünüz ??? :))