28 Ocak 2015 Çarşamba

3 - 2 - 1 Poğaça ( Galetalı Poğaça )


Öncelikle belirtmeliyim ki bu fotoğrafı çok zor şartlar altında çektim :) 
Evi saran missss gibi bir koku... fırının başını bekleyen sabırsız bir eş :) elimde makinayla poğaçaların fırından çıkmasını bekleyip fotoğraflamak için fırsat kollayan ben... :))))
Ben bir kenarda usul usul poğaçalarımı fotoğraflamak için dekor hazırlarken eşim de ''boşuna uğraşma fotoğraf falan çektirmem ben çok acıktım'' dedi :)))  Ne kadar zor şartlarda size ulaşmaya çalıştığımı anlatıyım istedim :))
Bu da bu sıralar yemek yapmıyorsun herhalde hiç tarif yok diyenlere cevabım olsun :)))) Yapıyorum efendim yapıyorum da..... yemeğin resmini çekemeden bitiyor :))) 
Ama bu kez birkaç poğaçayı daha sonra resimlerim diye zulaya attım :)))) İyi ki atmışım aksi halde bizde porsiyon ayarı oladığı için onları da bitirirdik :))))

Gelelim poğaçamıza tarif çok basit. İsmi içindeki malzemelerin ölçüsünden geliyor, o nedenle akılda kalıcı. Poğaçayı yaparken tamamını normal unla da yapabilirsiniz ama yarıyarıya tam buğday unuyla karıştırırsanız çok daha hoş, sağlıklı ve doğal bir lezzet ortaya çıkıyor benden söylemesi.

Malzemeler:
  • 3 pkt kabartma tozu ( yanlış okumadınız :) ) 
  • 2 su bardağı yoğurt
  • 1 su bardağı sıvı yağ
  • 2 su bardağı tam buğday unu
  • 2 su bardağı normal un
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 1 su bardağı galeta unu ( dışı için )
İsteğe bağlı iç malzeme :
Peynir, papates ya da kavrulmuş kıyma ( ben iç malzeme kullanmadım )

Yapılışı:

Yoğurt, sıvı yağ, kabartma tozu ve tuz karıştırılır, Öncelikle tam buğday unundan başlamak üzere yavaş yavaş un ilavesiyle kulak memesi yumuşaklığında bir hamur yoğrulur. Hamurdan cevizden büyük parçalar alınarak yuvarlanır ve elde parmak şekli verilir. Daha sonra üzerlerine hafif bastırılarak yassılaştırılır ve galeta ununa bulanarak yağlı kağıt serilmiş tepsiye dizilir.İstenirse üzerine bıçak yardımıyla kesikle çizebilirsiniz, ben öyle yaptım.

Önceden ısıtılmış 180 - 190 der. fırında pembeleşne kadar pişirilir.

Poğaçalarınız pişerken güzel bir karanfilli çay demlemeyi de ihmal etmeyin yanında eşlik edecek kahvaltılıklar hazırlayın işte bir öğün hazır :) Afiyet Olsun.

Not : Belki poğaça mantığına aykırı ama ben poğaçaları yaparken iç malzeme kullanmam, sade yaparım zira iç malzemenin olduğu kısım sanki pişmiyor gibime geliyor ve hoşuma gitmiyor. 



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Beni Begeniyür Müsünüz ??? :))