5 Eylül 2014 Cuma

Kışlık Domates Püresi



 Aslında öyle aman aman kış hazırlığı yapan biri değilim. Ufak tefek nane falan kuruturum ama konserveymiş, bidon bidon turşuymuş, derin dondurucuya poşet poşet sebze doldurmaymış... gibi olaylar pek girmem.
Çünkü zaten iki kişiyiz ve kış mevsiminin de kendine göre yenecek sebzeleri var. Her mevsimde taze fasulye, patlıcan, bamya yemek zorunda değiliz :) sonra pırasa, karnabahar ,brokoli bize küser :)
Ama domates evde bayaaa bir fazlaydı ben de çürümeden püre yapıp kışın kızartma ya da makarnaya sos olarak kullanırım diye ufak çaplı bir kışlık hazırladım :)
 

Malzemeler:
  • 2 kg domates ( Tarla Domatesi )
  • Tuz ( Kaya tuzu )
Yapılışı:

Domateslerin kök kısmı çıkarılır ve kabuğu soyulmadan 3 - 4 parçaya dilimlenerek mutfak robotuna alınır.Biraz parçacıklı kalacak şekilde robottan çekilerek tencereye alınır. 


Önce yüksek ateşte, kaynamaya başladıktan sonra orta ateşte ara sıra karıştırılarak suyunu çekinceye kadar pişirilir. İstenilen kıvamı alınca yetrei kadar kaya tuzu ilavesiyle karıştırılarak ocaktan alınarak soğumaya bırakılır.
Soğuduktan sonra kullanılacak kadar porsiyonlara ayrılarak buzdolabı poşetlerine paylaştırılır ve yassılaştıralarak ( çözülmesi daha kolay oluyor ) derin dondurucuya kaldırılır.

Not: İsterseniz soğutmadan sıcakken kavonozlara paylaştırıp kapağını sıkıca kapatıp kavonozu ters çevirerek konserve yöntemiyle de saklayabilirsiniz. Benim derindondurucu boş olduğu için poşetle dondurma yöntemini tercih ettim. )

Kışın kızartma ya da makarna yapınca çözdürüp, hafif ısıtarak sos olarak nefis oluyor :)

Afiyet Olsun.


4 yorum:

  1. Sevgili arkadaşım, her gün yeni bir şeyler öğreniyorum bakın şimdide sizden daha farklı bir saklama yöntemi öğrenmiş bulunuyorum Domatesi mümkün olduğunca pişirerek saklamak en doğrusu zaten. Bizde kızartmalarda menemen veya mantı makarna üzerine domates sosu kullanmayı çok seviyoruz bundan da hazırlayacağım Paylaşımınız için teşekkürler, elinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekür ederim, zaten hepimiz birbirimizden birşeyler öğreniyoruz. Tavsiye ederim güzel oluyor ayrıca dediğiniz gibi mantının üzerinde de harika olur :)

      Sil
  2. gerçekten kışın domatesler ok işe yarıyor geçen bende yaptım 50 kg domatesten 50 bal kavanozu çıktı kabuklarınıda bidona bastım nasipse yarın sıkıp sala yapıcam :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Maşallah maşallah :) güle güle yiyin inşallah :)

      Sil

Beni Begeniyür Müsünüz ??? :))