22 Mayıs 2014 Perşembe

Otlu Yoğurtlu Patlıcan Kızartma


Bana kalsa bütün öğünlerde meze türü soğuk ikramlıklardan yiyebilirim. Hele de çayın yanında elime biraz da doğal ekmek versinler bir de böyle serin lezzetler başka birşey istemem:)

Özellikle yazın mevsiminde yetişen sebzelerle yapılan kızartmalara bayılırım... ama cıssssss :) uzak durmak lazım... az az koklaya koklaya yemek lazım... yoksa kilo alırız dimi... :( 

Ben Patlıcan kızartmasını yoğurtsuz yiyemeyenlerdenim. Tabiii tercihim sarımsaklı yoğurttan yana bu kez de yoğurdumu biraz çeşnilendiriyim dedim. Taze nane ve dereotu ilavesiyle harmanlayıp güzel bir lezzet yakaladım sizlere de özellikle tavsiye ederim.

Malzemeler:
  • 2 adet bostan patlıcan ( tombul patlıcan )
  • 1 kase süzme yoğurt
  • Bir tutam dereotu
  • Bir tutam taze nane
  • 2 diş sarımsak
  • Tuz
  • Sıvıyağ ( kızartma için )
Yapılışı:

Bostan patlıcanlar alacalı soyulur ve parmak kalınlığında halka halka dilimlenerek kızgın yağda kızartılır. (Daha sonra havlu peçetenin üzerine alınarak yağı çektirilirse iyi olur. )

Diğer tarafta ince kıyım taze nane ve dereotu, ezilmiş sarımsak ve tuz ilavesiyle süzme yoğurtla karıştırılarak otlu yoğurt karışımı hazırlanır.

Kızarmış patlıcan dilimlerinin üzerine yoğurtlu karışımdan birer kaşık paylaştırılarak üzerleri nane yaprakları ile süslenip ikrama hazırlanır.

Afiyet Olsun.


2 yorum:

  1. ellerine sağlık canım..
    patlıcan kızartmasını çok severim bu şekilde de ferahlatır insanı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Denizcim, evet nane ferahlatıcı bir tat vermişti.

      Sil

Beni Begeniyür Müsünüz ??? :))