26 Aralık 2013 Perşembe

Pratik Kumpir


Geçen gün annem, ' çaya geliyorum, yemeğimi yedim, bişey yapma sade çay demle' dedi. Ama ben çayı boş içemeyenlerden olduğum için acele pratik bişeyler hazırlamak istedim :) 

Daha önce birkaç kez yaptığım ve çok sevdiğim Kumpir aklıma geldi, anneme de yapıyım beraber yiyelim dedim :)
  
Ben porsiyonluk hazırladım ama eğer istenirse borcam bir tepsiye yapılarak dilim dilim de ikram edilebilir ki dün de görümcem ( ablam ) geldi onlara da borcamda hazırlayıp kare dilimler şeklinde keserek sundum :)

Biz çok sevdik, sizlere de tavsiye ederim :)

Malzemeler:
  • 5 adet orta boy patates
  • 6 adet kokteyl sosis
  • 5 - 6 adet salatalık turşusu 
  • 1 çay bardağı haşlanmış mısır ( konserve )
  • Ketçap - Mayonez
  • Tuz
Yapılışı:

Patatesler soyulur ve gelişigüzel doğranarak sıcak su ilavesiyle yumuşayana kadar haşlanır.

Haşlanmış patatesler süzgeçten geçirilir ve tuz ilavesiyle çatalla ezilerek kaselere paylaştırılır ve kaselerin tabanını kaplayacak şekilde yayılır ( ya da ezilmiş patatesin tamamı borcam tepsinin tabanına yayılır. )

Üzeine minik doğranmış sosis, turşu ve haşlanmış mısır serpiştirilerek kaplanır en son üzerine ketçap ve mayonez sıkılarak servise sunulur.

Not: Kumpir malzemeleri zevke ve elde bulunan malzemelere gör değişebilir :) isteğe göre zeytin, rende kaşar, mantar, bezelye... vs. malzemeler de kullanabilirsiniz. ayrıca patatesi ezerken tereyağ da ilave edebilirsiniz.

Afiyet Olsun.




2 yorum:

Beni Begeniyür Müsünüz ??? :))