15 Şubat 2012 Çarşamba

Yoğurtlu Çorba ( Yayla Çorbası )


Küçüklüğümden beri ennn sevdiğim çorba yoğurtlu çorbadır. 
Bence en doyurucu, en sağlıklı, en miss kokulu çorba budur :)
Üzerine yakılan nanesi benim için olmazsa olmazıdır, bir de evlendikten sonra kuru soğan eklendi yanına :) Her ne kadar resimde dekor olarak sarımsak kullansam da :) bu çorbayı kuru soğansız eksik hissediyorum :) Ben öyle 'ayyyy kuru soğan yenirmi' falan diye kırılan tiplerden değilimdir :) Her yemeğin hakkını vererek yerim, en güzel doyma biçimi, en rahat ve en severek nasıl yeniyorsa öyle yemektir bence... yoksa aç kalırsınız benden söylemesi :)))

Malzemeler:

* 1 çay fincanı aşurelik buğday
* 1 çorba kasesi yoğurt
* 1 çorba kaşığı un
* 1 yumurta
* Tuz
* Kuru nane, sıvıyağ ( üzeri için )

Yapılışı:

Yoğurt, 1 kaşık un, 1 yumurtanın akı çırpılarak su ilavesiyle ince ayran kıvamında hazırlanır ve ayıklanıp yıkanmış buğday ilavesiyle birlikte ocağa alınarak kaynayana kadar karıştırmak suretiyle pişirilir. Kaynamaya başladıktan sonra kısık ateşte buğdaylar iyice yumuşayana kadar pişmeye bırakılır.
Buğdaylarımız yumuşayınca çorbamız hazır demektir. Ocaktan alınarak tuzu ilave edilir.

Servise sunarken üzerine sıvıyağda yakılmış kuru nane ile süsleyerek ikram edilirse lezzeti artar ayrıca isterseniz bir de yanına kuru soğan ekleyin derim :)

Not: Yoğurtlu ve sütlü çorbaların tuzunu ocaktan aldıktan sonra ekleyerek kesilmesini önleyebiliriz. Ayrıca çorbamızın buğdaylarını önceden ıslatarak pişirme süresini kısaltabiliriz. Ancak ıslattığınız suyu dökmeyin çünkü buğdayın suya bıraktığı öz hem sağlıklı hem de çorbamızın kıvamını tamamlıyor.

Afiyet Olsun.




10 yorum:

  1. bende severim hemde çoookkkk :)
    ellerine sağlık nefis olmuş

    YanıtlaSil
  2. ellerine sağlık canımm:)
    soğuklarda içimizi ısıtıyor çorbalar:))

    YanıtlaSil
  3. Merhabalar,benim de en sevdiğim çorbalardan birisidir Yayla Çorbası.Bloğunuzdaki tarifler çok güzeller.Ellerinize sağlık, sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  4. mhmmm en sevdigim corba :) ellerine saglik

    YanıtlaSil
  5. sayfanızı yenı kesfettım gercekten çok guzel seyler hazırlamıssınız elınıze kolunuza sağlık. yogurt corbasını ben sızden bıraz farklı yapıyorum. o yuzden sormak ıstedıklerım var.bende 1 yumurta koyuyorum ama sarısı ıle bırlıkte.sız beyazını koydugunuza gore bır bıldıgınız var dıye dusunuyorum ve nedenını sormak ıstıyorum.bıde bız ıçıne asurelık bugday ve nohut koyuyoruz ama onları çorbaya katmadan once ayrı ayrı haslıyoruz.sızce nasıl yapılabılır? devamı aynı 900gr yarım yaglı suzme yogurt koyuyorum, bızde yagda nane sosu yapıoruz.sogan koymuyoruz ama servıs ettıkten sonra kavrulmus degıl sadece dovulmus sarımsak katıp yıyoruz.cewaplarınız için şimdiden tesekkurler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar, Öncelikle cevap vermekte geciktiğim için özür dilerim, sayfama ancak zaman ayırabildim :(

      Yumurtayı sarısı ile birlikte kullanmamamın tek sebebi çorbamın beyaz olması içindir, yumurtanın sarısı çorbanın rengni koyulaştırdığı için kullanmıyorum.

      Aşurelik buğday ve nohut kullanılan çorbaya bizde KATIKLI ÇORBA derler, onun tarifini ayrıca dah önce paylaşmıştım, yoğurtlu çorba ya da yayla çorbası dendiğinde, bizde yapılan çorba bu şekildedir, buğdaydan başka bakliyat kullanılmaz.Amakullanmak isterseniz önceden ayrı ayrı haşlanması uygundur zaten katıklı çorbayı da ben o şekilde yaparım.,

      Süzme yoğurdu tercih etmeniz çok daha güzel, çorbanızın lezzeti artar.

      Kavrulmuş naneyi ben de tercih ederim, ancak sarımsaklısını yeniduydum, bence de güzel olabilir.

      Fikirlerinizi paylaştığınız için teşekkür ederim, hoşçakalın :)

      Sil
  6. buket hanım bır sorum daha olacak. yarmayla nohutu 1 gun onceden suyun ıçınde bekletıyoruz ama ben 2-3 beklettım unutkanlıkla.:) suyun ıçınde fazla beklemesının nohuta ve yarmaya bı zararı var mı veya corbanın tadının degısıklıgıne ??

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nohut ve yarmalarınız bu sıcakta 2- 3 gün suda bekleyip çimlenmediyse bir sorun yok :))

      Sil

Beni Begeniyür Müsünüz ??? :))