27 Ocak 2012 Cuma

KÖRİLİ TAVUK


Köriyi özellikle tavuk yemeklerine çok yakıştırıyorum. O nedenle zaman zaman kullanıyorum. Farklı ve elit bir lezzet olduğunu düşünüyorum o nedenle özenle hazırladığım şeylere köri ilave etmek hoşuma gidiyor.


Malzemeler:

* 1 adet tavuk göğsü
* 1'er  çay kaşığı köri, pul biber, kekik
* Tuz
* Sıvıyağ
* Bir tutam maydanoz

Yapılışı:

Tavuk etleri küp küp doğranır ve sıvıyağda kızarana kadar kavrulur. Ardından 1 kahve fincanı su ilave edilerek su çekene kadar pişirilir. ( Su kavrulurken kuruyan tavukların yumuşamasını sağlıyor, tavsiye ederim. ) Ardından köri, pul biber, kekik ve kıyılmış maydanoz ilave edilerek karıştıtlır ve ocaktan alınır.
Ben lavaş ekemek üzerinde sunmayı tercih ettim. Pilav, makarna ya da sadece salata eşliğinde ikram edilebilir.

Afiyet Olsun.







7 yorum:

  1. ellerine sağlık canım..
    köri çok yakışıyor tavuğa:)
    nefiss:)

    YanıtlaSil
  2. Teşekkür ederim :) Körili tavuğu ben de çok seviyorum

    YanıtlaSil
  3. bende beğeniyorum körinin tadını ama eşimden her zaman onay alamıyorum malesef onun yerine kekik de kullandığım oluyor. Tavuk muhteşem görünüyor ellerine sağlık sevgiler

    YanıtlaSil
  4. Bence de çok yakışıyor.Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  5. Beğenileriniz için teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  6. Merhaba :-) Blog dünyasinda yeniyim...
    Blogun cok hosuma gitti izleme listeme aldim..

    Sende buyur gel istersen

    YanıtlaSil
  7. merhaba, umarim fotograf makinasini siz kazanirsiniz. Tarifleriniz cok guzel lezet dolu belli.
    paylastigin icin tesekkur ediyorum selamlar..

    YanıtlaSil

Beni Begeniyür Müsünüz ??? :))