2 Aralık 2011 Cuma

Alman Pastası



Bu küçük,tombul,pofidik pastacıkların hatırası taaaa küçüklüğüme dayanır... :) Ben küçükken annemle babam işten gelirken evimizin yakınındaki Gülengözler Pastanesinden :)  bu minik pastacıkları alırdı, onların üzerinde çikolata olurdu ve ben çokk severdim.

Uzun süredir bu pastacıkları kendim yapmayı kafaya koymuştum birkaç blogda tariflere baktım en sonunda kendi tarifimi kendim uyduruyum dedim ve sonuç gayet başarılıydı.

Malzemeler:
  • 2 su bardağı un
  • 1 çay bardağı süt
  • 1 çay bardağı sıvı yağ
  • 1 yumurta
  • 1 tatlı kaşığı kuru maya
  • 2 çorba kaşığı toz şeker
  • Hindistan cevizi ve pudra şekeri ( üzeri için )
Kreması için:
  • 2,5 su bardağı süt
  • 1 yumurta sarısı
  • 1 çorba kaşığı un
  • 1 çorba kaşığı nişasta
  • 1 çay bardağı şeker
  • 1 pkt vanilya
Yapılışı:

Hamur için unun ortası açılır ve sıvıyağ, yumurta, süt ve kuru maya konularak karıştırılır ve kulak memesi yumuşaklığında bir hamur elde edilir. Hamurun üzeri nemli bir bezle örtülerek ılık bir ortamda mayalanması için bekletilir. Yaklaşık 45 dak.kadar bekledikten sonra hamurdan yumurta büyüklüğünde parçalar koparılark yuvarlanır ve yağlı kağıt serilmiş tepsiye dizilerek üzerlerine hafif bastırılıp yassılaştırılarak tekrar mayalanmaya bırakılır. Hamurlar kabarınca 200 der. önceden ısıtılmış fırında kızarıncaya kadar pişirilir.

Bu arada süt, un, nişasta, yumurta sarısı ve şeker bir kaba alınır ve kaynayıncaya kadar karıştırlıarak katı muhallebi kıvamında krema hazırlanır. İstenilen kıvama ulaşınca ocaktan alınır ve vanilyası ilave edilerek arasıra mikserle çırparak soğutulur.

Fırından çıkan minik pastacıklar bir süre soğutulduktan sonra hafif üstten alta doğru verev gelecek şekilde kesilir ve bu aralar soğutulmuş krema ile doldurulur üzerine hindistan cevizi ve pudra şekeri serpilerek bir süre buzdolabında soğutulduktan sonra servise sunulur.

Afiyet Olsun.




6 yorum:

  1. Bunu ben de çok severim, Real'in pastahanesinde yaparlardı ve benim için onların alındığı gün bayram olurdu. Tarifinizi deneyeceğim. Ellerinize sağlık:)

    YanıtlaSil
  2. ellerıne sağlık canım harıka olmus yumuşacık bır lezzet,sevgıler...

    YanıtlaSil
  3. çok severim alman pastasını ben de denemiştim ellerien sağlık afiyetler olsun:)

    YanıtlaSil
  4. Benimde çocukken en çok yediğim pasta. Ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  5. ellerine sağlık canım,
    çok severim bende:)
    öpüyorummm

    YanıtlaSil
  6. ahhh ahhh bende küçüklüğüme gittim arkadaşım bayılıyorum bu pastalara ellerine sağlık

    YanıtlaSil

Beni Begeniyür Müsünüz ??? :))