11 Ekim 2011 Salı

Seferihisar Mantısı

Bu nefis mantıyı geçtiğimiz günlerde yöresel lezetler sunan bir programda görmüştüm, bana çok ilginç geldi... bizim insanımız elinde evinde ne varsa onu değerlendirerek şahane lezzetler ortaya çıkarıyor. Acelece bir kağıda yazdığım tarifi bugün denedim ve şimdiye kadar böyle bir lezzeti bilmediğim için üzüldüm :(

Seferihisar, fastfoodlara karşı slowfood ( yavaş yemek ) anlayışıyla oluşturulan ve yavaş şehir sloganıyla hareket eden ve belli kriterlerle dahil olunan bir oluşumun üyesi olarak yöresel ve geleneksel değerlerini yaşatmaya çalışan bir kent. Bu anlamda yöresel lezzetlerini yaşatmaya ve ziyaretçilerine sunmaya özen gösteren restorantları ile meşhurmuş, ben henüz gidip görmedim ama mantısını denedim sizlerede tavsiye ederim.

Malzemeler:
* 2 adet yufka
* 1 su bardağı haşlanmış nohut
* Bir tutam maydanoz
* Tuz, pul biber, kekik, kimyon
* Sıvıyağ ( kızartmak için )

Yapılışı:
Haşlanmış nohutlar blendrdan geçirilerek ezilir, tuz ve damak tadına göre diğer baharatlar ve kıyılmış maydanoz ilave edilerek karıştırılır.

Yufkalar tezgaha serilir ve 16 eşit parça olacak şekilde ( 2 yufka 32 parça olacak ) sigara böreği gibi üçgen parçalar kesilir. Her bir parçaya bir tatlı kaşığı ezilmiş nohutlu karışım konarak sigara böreği gibi sarılır ve kızgın sıvıyağda kızartılır.

Üzerine sarımsaklı yorurt ve yağda yakılmış kırrmızı bibber gezdirilerek servise sunulur.

Afiyet Olsun.

8 yorum:

  1. fast foodu oldum olası sevmedim bence bizim yöresel tatlarımız birbirinden leziz yemeklerle dolu.ve bence bunu korumalıyız.ellerine saglık.

    YanıtlaSil
  2. ellerine sağlık arkadaşım iyiki yapmışsın bu tarifide bende hiç duymadığım bir tarifi deniyeceğim ...

    YanıtlaSil
  3. ayyy bu negüzel bir görüntü ve de lezzet ellerinize sağlık tam benlik:)..sevgiler

    YanıtlaSil
  4. Canim ellerine emeklerine saglik hayirli aksamlar diliyorum.

    YanıtlaSil
  5. tam da iki yufkam var dolapta geçen yıl lezzet pınarında görmüştüm ben de bu mantıyı:)
    yöresel lezzetleri yaşatmalıyız kesinlikle aynı fikirdeyim..
    sevgiler..

    YanıtlaSil
  6. Harika görünüyor vr güzel bir altarnatif emeğine sağlık arkadaşım

    YanıtlaSil
  7. güzel yorumlarınız için teşekkür ederim :)

    YanıtlaSil
  8. İcine siviyag ve su karisimi surun firuna verin ayni lezzette oluyor

    YanıtlaSil

Beni Begeniyür Müsünüz ??? :))