11 Ağustos 2011 Perşembe

Geleli Kebabı ( Tavuklu Geleli Kebabı )

Geleli Kebabı, Malatya'nın unutulmaya yüz tutmuş yemeklerinden biri, okkk eskilerde şehir merkezindeki lokantalarda aranan lezzetlerdenmiş ancak şimdilerde neredeyse adını bile bilen yok :(

Orjinalinde kuzu etiyle yapılan bir yemek ancak benim hazırda tavuk etim vardı. Benim yemeğimde 'Tavuklu Geleli Kebabı' oldu :)

Gazi Antep'in meşhur Ali Nazik Kebabını andırsa da farklı ve denenmesi gereken bir lezzet... ben denedim ve şimdiye kadar böyle bir lezzetten mahrum kaldığım için üzüldüm :(



Malzemeler:
  • 4 adet patlıcan
  • 1 adet tavuk göğsü
  • 2 adet sivri biber
  • 1 adet domates
  • 1 çorba kaşığı tereyağ
  • Sıvıyağ
  • Tuz

Yapılışı:

İlk olarak patlıcanlarımız közlenir.

Diğer taraftan tavuk eti kuşbaşı doğranır ve sıvıyağda kavrulur kızarmaya başlayınca parmak doğranmş sivribiberler ilave edilerek birlikte kızarana kadar pişirilir daha sonra kabukları soyularak minik doğranmış domates ilave edilerek domatesler suyunu çekinceye kadar pişirilir.

Közlenen patlıcanların kabuğu soyularak bıçakla kıyılır ve 1 çorba kaşığı tereyağ tavada eritilerek közlenmiş patlıcanlar ilave edilir ve çok az sotelenerek servis tabağının tabanına patlıcan yayılır. Üzerine tavuklu karışım yayılır ve tavada kalan sosu da üzerinden gezdirilerek servise sunulur.

Afiyet Olsun.




3 yorum:

  1. ilk kez duydum ismini

    elinize sağlık

    YanıtlaSil
  2. Ellerinize emeklerinize saglik .Degisik güzel bir tarif issallh ilk firsatta deneyecigim sevgiler

    YanıtlaSil

Beni Begeniyür Müsünüz ??? :))