1 Temmuz 2011 Cuma

Kuru Kayısı Şerbeti ( Çir Şerbeti )

Aslında taze kayısıların mevsimi yavaş yavaş geldi ancak Lezzethanemde geçen yıldan kalma kuru kayısılar vardı... hani Anadoluda 'çir ' denilen, hoşaflık, sert kuru kayısılardan. Ben de yazın sıcak günlerinde serin serin içelim diye ev yapımı bir şerbet yapıyım dedim. Kuru kayısıdan bu kadar yoğun, nefis bir lezzet çıkacağını tahmin etmemiştim.

Malzemeler:
  • 2 avuç dolusu kuru kayısı ( çir )
  • 2 lt kadar su
  • 1, 5 su bardağı şeker
Yapılışı:

İlk olarak kuru kayısılarımızı bir süre soğuk suda bekleterek üzerindeki çöplerden arınmasını sağlıyoruz. Ardından süzüp iyice yıkayarak derin bir tencereye alıp üzerini örtecek kadar soğuk su ilavesi ile kaynamaya bırakıyoruz. Kayısılar tamamen yumuşayınca el blenderi yada çatal yardımıyla kayısıları tamamen ezip üzerine tekrar soğuk su ilavesi ile tekrar haşlamaya bırakıyoruz. Bu şekilde 10 dak. kaynadıktan sonra kayısı suyumuzu başka bir tencereye tel süzgeç ya da temiz bir tülbent yardımıyla süzüyoruz. ( geriye kalan püreyi isterseniz pastalarda, kurabiyelerde kullanabilirsiniz ) Tenceremizdeki kayısı suyumuza damak tadımıza göre şeker ilave ederek - ben 1,5 su bardağı kullandım - 10 dak. daha kaynatarak ocaktan alıyoruz. Ilıdıktan sonra buzdolabında soğutup servise sunabiliriz.

Afiyet Olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Beni Begeniyür Müsünüz ??? :))