4 Şubat 2011 Cuma

Zeytinyağlı Karnıbahar

Aslına bakarsanız karnıbahar pek de svdiğim bir lezzet değil. Ancak eşim seviyor ve bugünlerde diyette :)))))) Ben de onun için hafif birşeyler hazırlayım dedim ve zeytinyağlısını yaptım. Hafif renklendirmek için dolmalık kuş üzümü de ilave edince renkli hoş bir yemek oldu.
Malzemeler:
  • 1 adet kanıbahar ( küçücük :) )
  • 1 adet havuç
  • 1 adet kuru soğan
  • 1 çay bardağı bezelye ( konserve )
  • 1 çorba kaşığı kuş üzümü
  • Zeytinyağ, Tuz

Yapılışı:

İlk olarak kuru soğan minik minik havuçlar ise küp şeklinde doğranarak zeytinyağında birlikte sotelenir. Soğanlar sararmaya başlayınca bir miktar su ilave edilere 10 dak. kadar pişmeye bırakılır. Ardından çiçek çiçek ayrılmış ve yıkanmış karnıbaharlar ile sapları ayıklanmış kuş üzümleri eklenerek sebzelerin üzerini örtecek kadar sıcak su ilavesiyle tüm malzemeler yumuşayana kadar pişirmeye devam edilir. Enson tuz ve konserve bezelye eklenerek karıştırlır ve 1-2 dak pişirilerek ocaktan alınır.

Soğuduktan sonra servise sunulur.


2 yorum:

  1. Kuşüzümü iyi fkir : )

    YanıtlaSil
  2. Hafif yemekleri ben de seviyorum. Zeytinyağlı karnabahar yapmak hiç aklıma gelmemişti. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil

Beni Begeniyür Müsünüz ??? :))