27 Temmuz 2010 Salı

Arpa Şehriye Salatası ( Yoğurt ve Mayonezli )

Arpa Şehriye Salatasını daha önce de yapmıştım ancak taa o zamandan beri bu salatanın sanki yoğurt ve mayonez karışımıyla daha lezzetli olacağını düşünmüştüm ve bugün de denemek istedim. Gerçekten de bence daha hoş bir lezzet oldu. Bu şekilde de denmenizi tavsiye ederim.

Malzemeler:
  • Yarım pkt. Arpa Şehriye
  • 1 çay bardağı haşlanmış mısır
  • 3 çorba kaşığı yoğurt
  • 3 çorba kaşığı mayonez
  • Yarım demet dereotu
  • Tuz
Yapılışı:
Arpa şehriyeler tuzlu suda haşlanır ve süzülür ( makarna gibi ).
Haşlanan şehriyelere kıyılmış dereotu, haşlanmış mısır, tuz mayonez ve yoğurt karışımı ilave edilerek karıştırılır.
İsteğe göre kalıplara konup ters çevrilerek ya da salata gibi kasede servise sunulur.
Not: Yoğurt ve mayonez miktarını zevkinize göre azaltıp, çoğaltabilirsiniz. Hatta kalori korkunuz yoksa sadece mayonezle bile yapabilirsiniz :)
Afiyet Olsun.

7 yorum:

  1. Çok lezzetli ve şık görünüyor. Ellerinize sağlık.

    Saygılar.

    YanıtlaSil
  2. Buketcim salata gerçekten bu şekliyle çok daha güzel,ellerine sağlık....

    YanıtlaSil
  3. canım tatlı lor ile bilgili birşeyler sormuşsun hemen cevaplayayım.sütü önceden ekşitmiyoruz.süt içindeki krema ve yogurtla beraber ocagın üstünde kendi kendine kesiliyor.tatlı lor olmasının sebebi şeker degilde içindeki kremadan dolayı hafif tatlılık oluyor.umarım seni aydınlatmışımdır.bu arada seninde ellerine saglık.

    YanıtlaSil
  4. bende yaptım bugün bu salatadan:))) soğuk soğuk nefis oluyor:)) Elelrine sağlık canım
    nefis görünüyor
    öpüyorum

    YanıtlaSil
  5. ELLERİNE SAĞLIK BU SALATAYA BAYILIRIM ŞEHRİYENİN EN GÜZEL HALİ BENCE

    YanıtlaSil
  6. ben bu salataya kornişon turşusu doğrayıp bir de salatalık rendeliyorum. Harika oluyor bir dene istersen :) ellerine sağlık.

    YanıtlaSil

Beni Begeniyür Müsünüz ??? :))