31 Mayıs 2010 Pazartesi

Kuzu Tandır

Anadolumuzun bir çok yerinin en has yemeği olan ve özellikle de Konya Tandır Kebabı olarak ün salmış olan bu nefis lezzetin tadına doyulmaz. Tabii ki tandır ateşinde saatlerce pişip adeta lokum gibi yumuşacık olanın tadı başkadır ancak bulunduğumuz ortamlarda tandır bulmak neredeyse imkansız olunca en pratik yoldan bu lezzeti düdüklü tencere ile elde etmeye çalışıyoruz. Tandırda pişen kadar olmasada ona yakın nefis bir lezzet.

Malzemeler:
  • 1 kg kuzu eti
  • Su, tuz

Yapılışı:

Kuzu eti bir ila yarım saat arası soğuk suda bekletilir. Ardından yıkanarak düdüklü tencereye alınır ve tuz serpilir. En son üzerine 1 çay fincanı su gezdirilerek düdüklünün kapağı kapatılır ve kaynamaya başladıktan sonra çok kısık ateşte 45 dak. pişirilir. Süre sonunda düdüklü tencere açılır ve varsa tencerede kalan suyu çekene kadar kısık ateşte pişirilir ve etin kendi yağı ile kurutmadan hafif kızarması sağlanır.

Beraberinde kuru soğan lavaş ekmeği ve ayran ile servise sunulur.

Afiyet Olsun.

5 yorum:

  1. İri parçalar halinde kuzu kolu,yağ,tuz ve karabiberle marine edip folyaya sarıp fırında pişiriyorum ben.O da tandır lezzeti veriyor :)

    YanıtlaSil
  2. soguk suda neden bekletiyoruz acaba.bir özelligi varmı?

    YanıtlaSil
  3. Eylem soğuk suda bekletmek kasabın önerisi daha önce hiç bekletmezdim bu kez uygulayım dedim et daha güzel lime lime pişti :)

    YanıtlaSil
  4. Tandırın püf noktası için teşekkürlerrr..Ellerinize sağlık,sevgilerrrrrr....

    YanıtlaSil
  5. Hiç yemedim ama nefis gözüküyor... ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil

Beni Begeniyür Müsünüz ??? :))