15 Eylül 2009 Salı

SUPANGLE

Çikolata tadında, profiterol kıvamında çok hoş bir lezzet. Sütlü tatlıları sevenler için iyi bir seçenek.

Malzemeler:

  • 1 lt. süt
  • 1, 25 su bardağı şeker
  • 3 çorba kaşığı nişasta
  • 2 çorba kaşığı kakao
  • 1 yumurta
  • 1 pk bitter çikolata ( ya da 1 çorba kaşığı tereyağ )
  • Kek dilimleri ( içine )

Yapılışı:

Sütümüzün yarısı ile nişasta, yumurta, kakao ve şekerimizi çırparak karıştırıp sütün diğer yarısını da ilave ederek orta ateşte akıcı bir muhallebi kıvamına gelene kadar karıştırarak pişiriyoruz. İstediğimiz kıvama gelince ocaktan alarak bitter çikolata ( ya da tereyağ ) ekleyerek eriyene kadar karıştırıyoruz.

Daha sonra supanglemizden kaselere bir parmak kalınlığında paylaştırıp ince bir dilim kek ya da bir adet bisküvi yerleştirdikten sonra üzerlerine de geriye kalan supangleyi paylaştırarak soğumaya bırakıyoruz.

Soğuduktan sonra krem şanti, dondurma veya hindistan cevizi ile süsleyerek servise sunuyoruz.

Afiyet Olsun.

5 yorum:

  1. ellerinize sağlık sütlü tatlılar hep favorim olmuştur yarın unutmazsam denemek siterim

    YanıtlaSil
  2. Ellerine sağlık. Soğuk soğuk ne güzelde yenir. Afiyet olsun...

    YanıtlaSil
  3. merhabalar siteniz cok guzel emeklerinize saglik banada beklerim

    YanıtlaSil
  4. ımmmm nefis ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  5. Ellerine sağlık bu deneyeceğim tarifler arasında. Verdiğin detaylar için teşekkürler. Cikolatali tadları çok seviyorum.Misafirede ikram etmek icin harika bir tatli. Şimdiden mutlu bir hafta sonu diliyorum. Benim sitemede ziyaretlerinizi bekliyorum:)

    YanıtlaSil

Beni Begeniyür Müsünüz ??? :))