14 Ağustos 2009 Cuma

Zeytinyağlı Börülce

Ege' ye özgü lezzetlerden biridir Börülce. Orta ve Doğu Anadolu'da pek bilinmeyen bu lezzet Batı Anadolu'da, hakiki zeytinyağı ve tazecik yaz domatesleri ile lezzetlendirilerek bolca tüketilmekte. Ben de son zamanlarda LezzetHanemde sıkça yapmaya çalışıyorum. Henüz denemeyenlere tavsiye ederim.

Malzemeler:

  • 1/2 kg börülce
  • 1 adet kuru soğan
  • 5 - 6 diş sarımsak
  • 2 adet domates
  • 1 çorba kaşığı domates salçası
  • 1 adet küp şeker
  • Zeytinyağ
  • Tuz

Yapılışı:

Soğanlar ortadan ikiye bölünüp ince yarım halkalar halinde doğranır ve zeytinyağ gezdirilmiş düdüklü tencerenin tabanına yayılır ardından sarımsaklar rendelenir, üzerine ayıklanıp yıkanmış börülceler dizilir ve daha sonra iri rendelenmiş domates 1 kaşık salça ile karıştırılıp hepsinin üzerine dizilir ve yemeğin tuzu ve 1 adet de küp şeker ilave edilip yeteri kadar da zeytinyağ ilave edilerek hiç su eklemeden düdüklünün kapağı kapatılarak pişmeye bırakılır. ( Benim tenceremde düdük öttükten sonra 30 dak. pişirdim. Ancak her tencereye göre bu süre değişmekte. )

Pişen yemeğimiz biraz dinlendirildikten sonra börülceler servis tabağına düzenli olarak dizilir ve yemeğin sosundan üzerine dökülerek soğuduktan sonra servise sunulur.

Afiyet Olsun.


6 yorum:

  1. dometessiz olması decihimdir ama okadar özledimki bu bile sanki mis gibi koktu ellerineemegine salık varmı benim güzel egem gibisi herbirşey var maşallah.

    YanıtlaSil
  2. ufff ufff çok leziz görünüyor:)
    ellerine sağlık.hayırlı haftasonları

    YanıtlaSil
  3. EN SEVDİĞİM LEZZETLERDEN BİRİDİR. EGELİ OLMANIN AVANTAJI SANIRIM .AMA SARIMSAKLI HİÇ DENEMEDİM BİZDE ACI SİVRİ BİBERLERLE YAPILIR VE YEMEYE DOYULMAZ.ELLERİNE SAĞLIK BUKETCİM..NEFİS GÖRÜNÜYOR...

    YanıtlaSil
  4. antalyada da oldukça yaygın börülce..ama ben mutfağımda hiç denemdim..ama öyle güzel gözüktü ki gözüme yemeğin denemenin zamanı geldi diye düşündüm..ellerine sağlık canım..

    YanıtlaSil
  5. yediğim ama hiç yapmadığım bir lezzet...bizim buralarda pek yok...daha yeni biliniyor...
    ellerine sağlık...
    güzel bir hafta diliyorum...

    YanıtlaSil
  6. ben de evlenip fethiye'ye yerleşince tanıştım börülce ile.gerçekten çok hoş bir lezzet.ekşimsi tadı damak tadıma uyuyor.sizin pişirdiğiniz de çok hoş görünüyor.ben de kendimce pişirdiğimi bloğumda yazdım.fikrinizi almak isterim. www.yemekim.blogcu.com

    YanıtlaSil

Beni Begeniyür Müsünüz ??? :))