5 Mayıs 2009 Salı

Ev Yapımı Leblebi

Miss gibi kokusu evi sardı... Küçükken babannem yapardı... Malum taaaaaa eskilerde yani babannnemin zamanında özellikle de kışın patlamış mısır, kavurga, ceviz, pestil gibi yemişler yenirmiş akşamları, leblebiyi de evde yaparlarmış.
Bugün derindondurucuya kaldırmak için biraz nohut haşlamıştım. Nohutları poşetlerken aklıma çocukluk günlerim geldi, birazını da leblebi yapıyım dedim.
Bir su bardağı haşlanmış nohutu azıcık tuzlayarak teflon tava da kavurdum. Nefis leblebi oldu, kokusunu anlatamıycam, yaşamak lazım :)
Sizde yapın, Afiyet Olsun :)

19 yorum:

  1. Çok güzel muhakkak deneyeceğim.eline sağlık.

    YanıtlaSil
  2. nohutu çok severim ben de.ama böyle yapıldığını bilmiyordum buketçiğim.ben de denemeliyim sağol.afiyetler olsun..

    YanıtlaSil
  3. tadı nefis olur ve de kokusu
    sevgiler kedicibasi

    YanıtlaSil
  4. Canımmmm
    Bende çocukken çok severdim bizim burda düğünlerde yaparlardı eskiden kavurga denilir...
    Çok severim ellerine sağlık arkadaşım...:))

    YanıtlaSil
  5. Biliyorum enfes oluyor daha 3 gün önce bende yaptım.Bende aynı yöntemle yapıyorum.bugünlerde aklımdan ne geçiyorsa yapıyorsun.Haşlanmış nohutu çocukken birde tuz ve kimyon ekleyip öyle yerdik.Onuda dene tavsiye ederim.eline sağlık:))sevgiler...

    YanıtlaSil
  6. cok guzel kokmustur emınım :)
    ev yapımı leblebıyı ılk defa duydum denemek lazım

    YanıtlaSil
  7. süper bir fikir ya
    ellerine sağlık sevgiler

    YanıtlaSil
  8. ilk defa böyle yapıldığını gördüm okudum ellerinize sağlık en kısa zamanda deneyeceğim

    YanıtlaSil
  9. bak gece gece canımız çekti:))
    ama haşlanmış nohuta annem kimyon ve tuz dökerdi yerdik çocukken çok severdik ablamla:)

    YanıtlaSil
  10. Benim oglus tam bi leblebi hastasidir,ama bunu yaparsam begenir mi bilmem,hakiki Corum olmazsa hemen anlar!

    YanıtlaSil
  11. MUTLAKA YAPACAĞIM ELLERİNİZE AĞLIK...

    YanıtlaSil
  12. Bildiğimiz leblebinin aynısı mı oluyor?

    YanıtlaSil
  13. sadece bu kadarmı çok kolaymiş ozaman elllerine salık hemen denemk istiyorum.kocaman sevgiler.

    YanıtlaSil
  14. Denemek lazım :) Kuruyemişçinin önünden geçerken mis gibi leblebi kavruluyorsa hiç dayanam hemen alırım. Kokusunun cazibesini tahmin ediyorum. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  15. bende küçüklüğümde çok yerdim annem yapardı.o zamanlara götürdü beni.

    YanıtlaSil
  16. Sırf evi saracak o koku için bile yapmaya değer bence, ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  17. Ziyaretiniz beni çok mutlu etti. Ofis Piknik'i hatırlayan biriryle karşılaşmak ne güzel oldu. Tanıştığımıza çok memnun oldum. Tekrar görüşmek dileğiyle, iyi akşamlar dilerim.
    Leblebiyi de çocukken yemiştim ya çok oldu yapmayalı, hatırlattığınız için de teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  18. Ellerine sağlık..harika!dondurucudan çıkarıp denemeliyim:)
    SEVGİLER:)

    YanıtlaSil

Beni Begeniyür Müsünüz ??? :))