4 Şubat 2009 Çarşamba

UN HELVASI

Geleneksel tatlılarımız içinde un helvasını çok severim. Osmanlı Mutfağı'nda ve Anadolu'da değişik şekillerde yapıldığı olmuştur. Çoğu zaman pekmezlisini, sütlüsünü yaptığım un helvasının bu kez sadesini tercih ettim.

Malzemeler:
  • 1/2 paket margarin ( ya da 125 gr. tereyağ )
  • 1 çay bardağı sıvı yağ
  • 2 su bardağı un
  • 1 kase ceviz içi

Şerbeti için:

  • 1,5 su bardağı şeker
  • 2 su baradağı su
  • 2- 3 adet karanfil

Yapılışı:

İlk olarak şerbetini hazırlayıp, soğutmamız gerekir. Bunun için su ve şekerimizi bir tenceremize alıp bir taşım kaynatıyoruz ve içine 2 - 3 edet karanfili atarak soğumaya bırakıyoruz. ( Un helvası yaparken şerbetli tatlılardaki gibi şerbeti uzun süre kaynatmaya gerek yok. )

Ardından 1/2 paket margarin ( ya da tereyağ ) ve sıvı yağımızı teflon tencerede eritip 2 su bardağı elenmiş unu ilave ederek un koyu bir renk alana kadar yakmadan kavuruyoruz ve son olarak kırılmış ceviz içlerimizi de ilave ederk 1- 2 dak da birlikte kavurup sıcak una soğuk şerbeti ( içindeki karanfilleri çıkararak ) ilave ediyoruz ve topaklanmaması için ocağın üzerinde hızla karıştırıyoruz. İlk başta çok sıvı gibi görünebilir ancak istediğimiz kıvama gelene kadar şerbeti iyice çekilene kadar karıştırarak pişiriyoruz.

Daha sonra ocağı kapatıp, tenceremizin kapağını da örterek 10- 15 dak. dinlendirdikten sonra istediğimiz gibi şekillendirerek ya da benim yaptığım gibi pilav şeklinde ikram edebilirsiniz. Yemeklerde sunuma ve süslemeye çok önem vermeme rağmen helva diyince kaşıklayarak yemeyi tercih ederim o nedenle ben şekillendirmedim.

Afiyet Olsun.

21 yorum:

  1. Merhaba,

    Offf of.En sevdiğim tatlıdır un helvası,Nefis görünüyor.Ellerine sağlık.

    Sevgilerimle*

    YanıtlaSil
  2. ELLERİNE SAĞLIK CANIM BENDE ÇOK SEVERİM UN HELVASINI

    YanıtlaSil
  3. eline sağlık nefis görünüyor

    YanıtlaSil
  4. sunum çok şık..eline sağlık arkadaşım..
    mümkünse kelime doğrulama kalksaaa yorum yazmak kolaylaşsaaa..

    YanıtlaSil
  5. sanırım bu tatlı sütlü şerbetle de yapılıyor.ben sütlü halini daha çok seviyorum... :)

    YanıtlaSil
  6. Aaaa pekmezlimi rica etsem onunda tarifini verirmisiniz..
    Çok severim un helvasını ama nedense bana hep zor gelmiştir, genelikle annem yapardı :)
    Ellerinize sağlık...
    Sevgilerle

    YanıtlaSil
  7. ben bunu yapmayı pek bilemiyorum ama rahmetli babacığım çok güzel yapardı ..eline sağlık ...

    YanıtlaSil
  8. Pekmezli tarif için çok teşekkür ediyorum :)
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  9. anneciğim beni ne zaman şımartmak istese süpriz olarak un helvası yapar:)))
    öyle çok severim ki...
    ellerine sağlık canım,nefis görünüyor.
    öptümmm

    YanıtlaSil
  10. selamlar,bayılırım un helvasına,rahmetli babannem çok güzel yapardı bide ona tepside şekiller verirdi,
    tepside olmayanları ise içli köfte gibi yapardı elimizde yerdik..
    ah ah bana neleri hatırlattın arkadaşım,
    ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
  11. Merhaba, un helvasini ben cok yeni kesfettim. Eskiden hic yemezdim ama simdi en sevdigim tatlilar arasinda. Ellerine saglik. Goruntu super olmus. Sevgiler

    YanıtlaSil
  12. selamlar...irmik helvasını yaparım da un helvası nedense hep zor gelmiştir.eline sağlık.Sahan da güzel olmuş..

    YanıtlaSil
  13. aah un helvası denince direk annem gelir aklıma. tadına doyulmaz eşsiz bir un helvası yapar.. Ben bugüne kadar her şeyi yaptım ama un helvasını annem gibi asla yapamadım..

    un helvan çok gzüel görünüyor canım eline koluna sağlık..sevgiler

    YanıtlaSil
  14. Emeğine sağlık canım
    Çok güzel görünüyor.
    Ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  15. Un helavasını bende çok severim ellerine sağlık Buket.
    Babadağa gelmene ve bizim oraları tanımana çok sevindim acaba kimlere gelmiştiniz diye merak da ettim doğrusu:D
    Şimdi o zamanlarda ki gibi tezgahlar evlerin altında o kadar çok yok fabrikaya dönüştü..
    Sevgiler yine bekleriz..

    YanıtlaSil
  16. çok kılo aldırmasa hergun yerım mmmm nefıs..ellerınıze saglık..

    YanıtlaSil
  17. tadına ve kokusuna hayran olduğum bir tatlıdır un helvası
    ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  18. Merhaba iade-i ziyatere geldim,gelir gelmez bir aaahhhh dedim,olmaz ki böyle de yapilmaz ki...Ben almanyadayim,böyle marifetlerim de hic yok,10 yillik evliyim hala her yemek yapisimda kitaba bakiyorum,yeteneksizim galiba bu konuda...Neyse ellerine saglik,güzel olmus,simdilik bakicaz sadece....

    YanıtlaSil
  19. ellerine saglık çok güzel görünüyor. tatilde anneciğimde yapmıştı hele sütlü olunca harika oluyor
    sevgiler

    YanıtlaSil
  20. Bende çok severeim un helvasını,lezzeti şahane olur...Seninde ellerine sağlık..

    SEvgiler..

    YanıtlaSil
  21. en evdiğim tatlıdır un helvası babanneciğim yapardı hep bana
    yanlız biz şerbetsiz yaparız onu kavrulan un sıcakken içine toz şeker atıp sıcağıyla eritiriz oyüzden rengi daha beyaz olur ama böylede deneyeceğim ellerine sağlık

    YanıtlaSil

Beni Begeniyür Müsünüz ??? :))