19 Şubat 2009 Perşembe

Ekşili Köfte ( Basalla )

Basalla ( Ekşili Bulgur Köftesi ) aslen Adıyaman yöresine ait olup Adana, Hatay, Gazi Antep dolaylarında ve hatta Orta Anadolu'da bile sıkça yapılan geleneksel bir lezzetttir. Bütün geleneksel yemekler gibi biraz uğraştırıcı olsa da sonuç çok lezzetli.

Köfte için malzemeler:


  • 2 su bardağı ince bulgur

  • 3 çorba kaşığı un

  • 1 yumurta

  • kuru nane

  • 1 çorba kaşığı salça

  • tuz, karabiber

  • pul biber

  • 2 çorba kaşığı nar ekşisi

Çorba için malzemeler:



  • 1 adet kuru soğan

  • 1tatlı kaşığı biber salçası

  • 1 çorba kaşığı dom. salçası

  • 1 su bardağı haşlanmış nohut

  • 1 çay kaşığı çemen tozu ( isteğe bağlı )

  • Sıvı yağ

  • tuz

  • Kuru nane

Yapılışı:


5 - 10 dak. kadar sıcak suda ıslattığımız ince bulgurlar yumuşayınca tuz, karabiber, salça, pul biber, nane ve 1 yumurta eklenerek iyice yoğurulur bu arada hamur kıvamını tutturana kadar azar azar içine un ilave edilir ve eze eze çok iyi yoğrulur. Bulgurlar iyice ezilip hamurlaşınca elimizi ve avcumuzun ortasını nar ekşisine batırarak nohut büyüklüğünde minik köfteler yapılır ve tepsiye dizilir. Hepsi tamamen bitince çorbasına geçilir.


İlk olarak soğanımız küçük küçük doğrayıp sıvı yağda pembeleştirilir. Ardından biber ve domates salçaları ilave edilir. Bir iki kez de onlar çevrilince, istenirse çok az çemen unu ile tuz eklenir ve sıcak su da ilave edilip bir taşım kaynatıldıktan sonra köftelerimiz eklenir ve yaklaşık 10 dak. çok kısık ateşte pişirilir. ( Köfteleri ekleyince suyumuza 1 adet limon tuzu atarsak köftelerin dağılmasını önleriz. ) Ardından 1 su bardağı haşlanmış nohutlarımız da ilave edilerek 5 dak. birlikte kaynatılır. Enson üzerine yağda yakılmış kuru nane dökülerek servis edilir.


(Bu yemek istenirse kemikli yada kemiksiz et ilavesiyle de yapılabilir.)


Afiyet Olsun.



12 yorum:

  1. ben biraz değişik yapıyorum ama bayılırım zahmetli olsada sonuç mükemmel olunca değiyor gezmeyim diyorum yemek olan blogları dayanamıyorum ben rejimdeyim yaaaaaa ellerine sağlık arkadaşım

    YanıtlaSil
  2. Ellerine sağlık canım çok leziz görünüyor ekşi sözcüğünü duydummu dayanamıyorum zati:)

    YanıtlaSil
  3. Yaaa nohutları yeter bayıldımmmmmmm...
    Ellerine sağlık...
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  4. Merhaba,

    Ellerinize sağlık çok güzel görünüyor.. yemekgezegeni.com adı altında, isteyen tüm yemek blogu sahiplerinin katılabileceği bir derleme sitemiz var. www.yemekgezegeni.com

    yemekgezegeni size ne fayda sağlar?

    - Sitenizin ziyaretçi sayısını arttırarak popülarite sağlar.
    - Sitenizin yemekgezegeni.com takipçileri tarafından güncel olarak takip edilmesini, yeni eklenen yazılarınızdan haberdar olunmasını sağlar.
    - Siz de yemekgezegeni.com takipçisi olarak diğer yemek bloglarıyla daha kolay iletişime geçebilir, yeni eklenenleri takip edebilirsiniz.
    Bize katılmak isterseniz: yemekgezegeni@gmail.com

    YanıtlaSil
  5. mmmm, çok güzel. Benim de çok sevdiğim yemeklerden biridir. Fakat biz buna sadece ekşili köfte deriz. Bolca da nane kızartıp dökeriz üzerine. Açıkçası basalla adını ilk defa duyuyorum. Birşey daha öğrendim, tşk ederim. Ellerine sağlık, çok güzel görünüyor. İçinde nohut olan yemekler zaten çok lezzetli olur. Canım çekti valla... Görüşmek üzere.

    YanıtlaSil
  6. SA.Ellerine sağlık ve afiyet olsun..bende yapıyorum çemen tozunu hiç denemedim mutlaka nefistir..ilk fırsatta deneyeceğim.sevgiler.A.E.O.

    YanıtlaSil
  7. yemekgezegeni'ne uyeliginiz icin gerekli bilgiler ve banner kodunuz mail adresinize gonderildi, lutfen kontrol ediniz.. sevgiler

    YanıtlaSil
  8. BUNU BENDE ÇOKSEVERİM ELLERİNE SAĞLIK.SUNUMUNDA ÇOK GÜZEL.ZİYARETİME BEKLERİM

    YanıtlaSil
  9. ellerine sağlı bizim yörede deyaparlar bu tarz bir köfte ama yogurulan kısıma biraz yagsız et konularak yogrulur.sonra yemeye doyamaz insan sevgiler

    YanıtlaSil
  10. Adının basalla olduğunu ilk defa duydum.Adana da topalak derler ve kemikli eti haşlayıp suyunda bunu pişirince çok harika olur.Tadından yenmez.Canım çok çekiyor ama 4.5 yaşında ve 7.5 aylık iki yaramazla biraz zor.Artık adana ya gittim mi yerim.

    YanıtlaSil
  11. Senin makale yazılan aracılığıyla okuma zevk, ben size destek ve iyi bir devamıdır tüm bloglama çabaları için tüm diliyoruz biraz yorum yazmak istedim.Öneri için teşekkür ederiz! Bana bunu deneyelim. Çalışma, harika bir iş tutun!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, beğenmenize çok sevindim :)

      Sil

Beni Begeniyür Müsünüz ??? :))