18 Ocak 2009 Pazar

Vişne Soslu Ekmek Kadayıfı

Yalancı:))) Ekmek Kadayıfı


Aslında bu tatlıyı üzerine Tavuk Göğsü yaparak ikram ediyordum damaklarda Kaymaklı Ekmek Kadayıfı hissi uyandırıyor, çok güzel oluyordu. Nitekim bu seferde o niyetle başladım önce etimeklerimi şerbetledim, ardından Tavuk Göğsünü yapıyordum ki maalesef süt kesildi:((( Eee napalım üzerine bişey uyduruyum bari dedim ben de vişneli jöle yaptım:)))

Malzemeler:

  • Yarım paket tuzsuz etimek
  • 1,5 su bardağı şeker
  • 1,5 su bardağı su

Jöle için:

  • 1,5 çay bardağı vişne suyu
  • 1 çay bardağı su
  • 2 yemek kaşığı toz şeker
  • Hazır tart jölesi ( minik paket )

Yapılışı:

1,5 bardak şekerimizi bir kaba alıyoruz ve karıştıra karıştıra şekeri yakıyoruz. Koyu bir renk alınca üzerine 1,5 bardak soğuk su ilave ediyoruz . Çıkan sesten korkmayın:)) Ayrıca donuyo kaskatı kesiliyo ondan da korkmayın:)) Sonra ocağın üzerinde kısık ateşte şeker eriyene kadar kaynatın eriyince borcama dizdiğimiz etimeklerin üzerine heryerine gelecek şekilde dökün.

Diğer tarafta 1,5 çay bardağı vişne suyu (ya da istediğiniz meyve suyu ), 1 çay bardağı su, 2 yemek kaşığı toz şekeri ve hazır tart jöleyi karnayana kadar karıştırarak pişirin ve 1 dak. daha kaynatın sonra şerbetli etimeklerin üzerine düzenlice dökün.

Soğuduktan sonra servis yapın.

Afiyet Olsun.

3 yorum:

  1. iyiki uydurmuşsun çok güsel görünüyo.ellerine sağlık.kocaman sevgiler

    YanıtlaSil
  2. ELLERİNE SAĞLIK BUKETCİM MİS GİBİ DURUYOR SUNUMU ÇOK ŞIK OLMUŞ

    YanıtlaSil
  3. bende kabul günümde bundan yapacağım...

    YanıtlaSil

Beni Begeniyür Müsünüz ??? :))