20 Ocak 2009 Salı

Yalancı İşkembe (Terbiyeli Tavuk) Çorbası

Soğuk kış günleri için sıcacık, nefis ve sağlıklı bir çorba. Özelllikle işkembe çorbasını sevenler pratik bir şekilde benzer bir lezzeti yakalayabilirler.
Malzemeler:
  • Yarım tavuk göğsü ( haşlanmış )
  • 3 su baradağı tavuk suyu
Terbiyesi için:
  • 2 çorba kaşığı ( silme ) yoğurt
  • Yarım limon suyu
  • 1 çorba kaşığı un
  • 1 yumurta sarısı
* Sosu için : 1 çay bardağı sirke, 4 -5 diş sarımsak
Yapılışı:
Tavuk suyumuzu bir tencereye alıyoruz ve üzerine yaklaşık 3 - 4 su bardağı kadar da suyumuzu ilave ederek kaynatıyoruz. Diğer tarafta önceden haşladığımız tavuk göğsünü ( Bir tavuğun göğsünün yarısı yeterli oluyor ) minik minik doğruyoruz. Sonra kaynayan suyun içine atıyoruz ve yaklaşık 10 dak. bu şekilde pişirdikten sonra bir kasede un, yoğurt, yumurta sarısı, ve limon suyun çok iyi çırparak pürüzsüz bir sos elde ediyoruz ve kaynamakta olan çorbadan azar azar alarak kesilmemesi için ılıtıp sonra bir yandan karıştırarak tenceremizin içine karışımın tamamını ilave ediyoruz 5 dak. kadar pişirdikten sonra çorbamız hazır.
Çorbalarımızı ikram ederken isteyenlere ezilmiş sarımsak ve sirke karışımından hazırladığımız sostan birer ikişer kaşık ilave edip üzerini sıvı yağda yaktığımız pul biberle süslüyerek servis yapıyoruz.
Afiyet Olsun.

6 yorum:

  1. görüntüsü çok hoş herhalde lezzeti de öyledir

    YanıtlaSil
  2. ELLERİNE SAĞLIK BUKETCİM BEN ÇORBANIN HER TÜRLÜSÜNÜ ÇOK SEVİYORUM İSTER YALANCI İŞKEMBE OLSUN:) İSTER TAVUK ÇORBASI

    YanıtlaSil
  3. Tavuk suyuna çorba nefiiis bence ellerine sağlık..
    Sevgiler byy...

    YanıtlaSil
  4. Hımmm çok leziz görünüyor hemen deneyeceğim,ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  5. oo çok severim ellerine sağlık canım sevgiler

    YanıtlaSil
  6. Slm bende cok begendim goruntusu cok guzel tadindanda pek suphem yok eminim leziz bi corbadir.ben calisan bi bayanim iki cocugum var onlari saglikli beslemeyi cok istiyorum genelde hazir corbalardan yapiyorum ama icimde hic rahat deyil onlari iyi besleyemedigimi dusunup kendgimi yetersiz goruyorum.ama artik hazir corba kullanmak istemiyorum bu tarifinizi mutlaka deniycem elinize ve yureginize saglik

    YanıtlaSil

Beni Begeniyür Müsünüz ??? :))